Jag måste rädda mig själv först.

 
Jag vill hjälpa människor. Jag vill göra allt jag vill säga till människor att allt kommer bli bra även om det inte kommer bli det. Jag har personer i min omgivning som betyder allt för mig och jag kan inte hjälpa till. Jag vet att jag behövs men jag kan inte. När det blir jobbigt och mina nära berättar hur dom mår och ber om hjälp så stänger jag av. Jag klarar inte av att höra det gör för ont och jag mår inte bra själv. Jag går sönder inifrån och jag exploderar. Så fort jag behövs så stänger min hjärna av för jag KLARAR INTE AV DET. Jag vet inte hur jag ska göra och jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Jag vill, jag vill så in i helvete mycket. Jag vill hjälpa till och jag vill finnas men jag vet inte hur. Jag är inte ens klar med mig själv och att ta på sig någon annas problem blir för mycket. Jag går sönder jag stänger av jag ger upp. Jag vill jobba med att hjälpa andra jag vill betyda något för någon men det går inte nu jag är för ostabil själv varje dag är en kamp. Och om varje dag är en kamp för mig så kan jag tyvärr inte kämpa åt någon annan. Inte just nu! Jag lyssnar jag stöttar jag peppar men det är bara det jag orkar med just nu jag kan inte göra mer än så. Ibland hjälper inte det, det är inte tillräckligt. Men snälla förstå mig, jag vill hjälpa till men jag orkar inte. Min hjärna går på högvarv och det skär i mig när jag måste säga att jag inte orkar. DET GÖR SÅ ONT. Jag har tyvärr redan fallit ner några trappsteg och jag vill inte falla mera så jag måste få chansen att klättra upp först. Förlåt för att jag inte kan göra mera men gör jag mera så överlever inte jag. Om jag engagerar mig för mycket så kommer jag dö. 
 
Jag måste få kämpa med mitt tills mitt liv är stabilt, då, då lovar jag att jag ska kämpa för er. Jag ska ge mitt liv åt att hjälpa andra men inte just nu. 
 
Jag måste få fokusera på att överleva själv. Jag måste få rädda mig själv först..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Så fin text, men lite sorglig

Svar: Tack, tyvärr är det sanningen :/
Matilda Glimnér

2013-12-16 @ 19:40:11
URL: http://ellascity.blogg.se
Postat av: Andreas

Ser att du har de tufft! :/

Läs min blogg om du vill få ett litet skratt i vardagen! Ta hand om dig!

Svar: tack de ska jaag :)
Matilda Glimnér

2013-12-16 @ 23:50:26
URL: http://aberrationistiskatankar.blogspot.fi/
Postat av: Mami

Kloka ord!
Du kan lyssna och finnas,det räcker gott.
Att engagera sej FÖR mycket innan man själv är hel och kan GE,blir övermäktigt och inte värt det i slutänden.

Så ta hand om DEJ själv i första hand nu hjärtat ♥
Puss!

2013-12-17 @ 08:56:08
Postat av: Moa

Jag vet själv att jag själv kan gå sönder lite ifall någon jag känner mår dåligt, speciellt då jag inte kan hjälpa dem alltid och för att jag vet hur det känns själv att vara trasig men ifall man verkligen vill bli lycklig och tror att man kan bli det så går det, det gäller att tro! Jag tror på dig! :D Hur mycket man än vill vara där för andra så måste man ta sig själv först ibland hur ont än det gör, KRAAAM!

Svar: Ja risken finns ju om man tar på sig för mycket. Tack för att du tror på mig! KRAM
Matilda Glimnér

2013-12-17 @ 09:26:07
URL: http://sicktwisted.blogg.se
Postat av: MATILDA

Bra inlägg! kram :)

2013-12-17 @ 10:21:19
URL: http://matildays.forme.se
Postat av: maandelina.blogg.se

ta hand om dig <3

Svar: Tack <3
Matilda Glimnér

2013-12-17 @ 19:27:02
URL: http://maandelina.blogg.se/
Postat av: sannie - fashion designer i London

man kan inte alltid göra allt för alla, utan något för någon. men ta hand om dig själv först, det är det viktigaste.. :)

Svar: tack :)
Matilda Glimnér

2013-12-18 @ 14:02:32
URL: http://nattstad.se/sannies
Postat av: Therese johansson

Vilken fin blogg du har! :)
Ha en trevlig dag, kram! :)

Svar: tack :) desamma, kram :)
Matilda Glimnér

2013-12-18 @ 19:56:47
URL: http://solenskineridag.blogg.se
Postat av: Matilda 17 år och rullstolsburen

<3

2013-12-19 @ 19:40:57
URL: http://skogsrusset.se
Postat av: Alexandra

Vad heter du på facebook? Har precis flyttat till norrköping och hade varit kul och prata med någon som bor här. Kram

Svar: Vad heter du :)?
Matilda Glimnér

2013-12-20 @ 19:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0