Alkohol!

 
 
 
Alkohol är ju som ni vet inte bra för någon man blir knäpp och gör konstiga saker som man aldrig skulle göra när man är nykter. Man gör bort sig man säger saker man inte ska man gör saker som man inte skulle gjort utan alkohol. Det är en drog och det är väldigt lätt att bli beroende. 
 
Dricka alkohol när man är sjuk är bland det värsta man kan göra pratar bara utifrån mina egna erfarenheter och egna handlingar. Jag har själv andvänt alkohol som en flykt bort från verkligheten för att skada min kropp som jag förövrigt avskyr. Jag tog till alkoholen varje dag och jag blev fast mycket för att ångesten försvann och jag kände mig oslagbar, bäst i världen helt enkelt. Kändes som jag klarade allt! Dagen efter därimot hade jag ännu mera ångest än vad jag skulle haft om jag låtit bli! Jag har gjort dumma saker som jag ångrar och saker jag aldrig skulle gjort om jag inte hade druckit. Jag har sagt till mina vänner att jag hatar dom och att dom aldrig ställer upp, jag var ett svin helt enkelt! Jag hotade med saker och sa att jag skulle ta livet av mig. Dagen efter var inte kul överhuvud taget och jag önskade varje gång att jag kunde radera det jag sagt och gjort.. 
 
Att dricka när man har borderline är bland det dummaste man kan göra då man redan är sjukt sårbar som det är så blir det bara värre med alkohol. Självskadebeteendet blev så mycket värre och jag tog ofta alldeles för mycket tabletter. Det är ett under att min kropp fungerar som den ska efter allt jag misshandlat den med. 
 
I somras valde jag att sluta helt. Jag var nykter i 1,5 månad! stolt över mig själv! Men jag trillade dit jag gick och köpte den där jävla alkoholen. Det är en kamp varje dag och jag kämpar så hårt så om ni bara visste.. Jag skäms, jag skäms så oerhört jag känner inte igen mig själv jag är någon helt annan jag blir knäpp i huvudet. Jag kämpar och någon dag ska jag bli fri från denna jävla drog som förstör liv, tro mig jag vet hur mycket den kan förstöra. Vänner familj den tar allt. du har inget kvar, du sitter där med din bag in box och du gör det ensam för ingen orkar med dig ingen vill vara med dig ingen vill vara i din närhet när du dricker. Och med min medicin får man absolut inte dricka så jag kämpar jag vill inte förstöra min kropp mer än jag gjort!
 
 
Jag vill tacka mina fantastiska vänner och min underbara familj som hjälper mig och stöttar mig så jag orkar och vill kämpa vidare! Utan er hade jag varit förlorad. ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror på dig hjärtat och vet att du klarar detta! ❤

Svar: tack älskling <3
Matilda Glimnér

2013-09-11 @ 23:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0