Relationer.

 
Att jag är där jag är idag och mår så pass bra som jag gör (till skillnad från i början av året) beror väldigt mycket på min underbara familj och mina fantastiska vänner. Jag hade aldrig klarat mig utan dom. När man har en emotionell instabil personlighetsstörning/borderline är det väldigt viktigt att ha många vänner och ett brett kontaktnät men det är också väldigt svårt för Personer med borderline har ofta ett mönster av instabila sociala relationer. Medan de kan utveckla intensiva - men stormiga - förhållanden, är deras attityd till familj, vänner och partner ofta instabila. Synen på andra kan växla snabbt mellan absolut idealisering och total nedvärdering. På så sätt kan ett intensivt förhållande, med stor tillit, snabbt uppstå. Men när separation hotar, inbillad eller verklig, kan förtroendet mycket snabbt övergå i ilska eller ett totalt avsägande av relationen. Detta kan förvåna den person som drabbas, eftersom de ofta har svårt att förstå vad personen upplever som ett hot om separering. Denna rädsla för att bli övergiven kan ha att göra med personens svårighet att knyta känslomässiga band med närstående, något som särskilt visar sig då den viktiga personen inte är direkt fysiskt närvarande. Frånvaron av denna närhet skapar en känsla av tomhet, och att vara värdelös.
 
Jag har väldigt tur att mina vänner och familj finns kvar trotts att jag ibland inte behandlar dom rätt och kan vara elak och frånvarande. Mina vänner vet om min situation och dom stöttar mig i alla lägen och är helt klart bäst! Dom finns och ställer upp i vått och tortt och även när jag mår som sämst så vet jag att dom finns kvar även att jag isolerar mig och inte hör av mig på flera veckor. 
 
Min underbara mamma som alltid finns fast jag är riktigt elak och behandlar henne fel väldigt ofta och får mina utbrott så finns hon alltid där och stöttar och hjälper mig med allt! Älskar er ♥
 
Ska be min mamma berätta i ett inlägg hur det är att vara anhörig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0