kluven

jag vill verkligen. jag måste försöka. det måste gå. jag vill att det ska fungera. det finns ingen annan utväg.
 
Tänker på döden ibland. hur det är och hur skönt det måste vara att få sväva fritt. inga mera problem ingen ångest ingenting. död bara. borta. föralltid. kommer aldrig mer igen, hur. var. varför. när. rädsla. glädje. sorg. mod. feghet. orka. vila. sova. flyta. föralltid. 
 
ibland tänker jag på att jag verkligen inte vill dö. inte våga. inte såra andra. inte lämna alla. mörker. ensamhet. djupt mörkt hål. borta. 
 
vet inte vad jag vill. vet inte vad jag tycker. vet inte varför jag känner som jag gör. dum i huvudet. störd. egoistisk. ensam, elak. 
 
En lätt utväg. är det själviskt? dum? elak? jag vet inte. lidandet och smärtan finns under huden hela tiden. vill inte känna. vill inte se. vill inte höra. vill jag någonting alls? 
 
livet gör mig förvirrad. Tankar på döden får mig at känna ett inre lugn. känner mig tyngdlös och jag känner mig fri. jag vill alltid känna så. vad ska jag besluta mig för. kan inte välja. svårt, jobbigt, läskigt, underbart, fritt, mitt val. Jag gör vad jag vill. jag får bestämma. mitt liv. jag får gör alla valen. helt själv. känns stort. men jag kan inte.
 
vill finnas till i just detta ögonblicket just nu. inte sen. vill inte andas, det gör ont. det är jobbigt, ansträngande. 
 
Livet pågår hela tiden. jag kan tänka hur länge jag vill. jag kan drömma om det. 
 
imorgon är en ny dag då ska jag fortsätta drömma. 
 
 
 
Tack för du gör mig så kluven ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0