Välja livet ♥

 
 
Livet rullar på. Det går upp och ner. Ibland är det riktigt jobbigt och ibland ler jag hela dagarna. Har snart gått klart min 2 år långa behandling och det är med blandade känslor. Det har gett mig så otroligt mycket och jag är tacksam att jag fått chansen att få gå där. Det har varit jobbigt och krävande men väldigt givande. Känner mig som en annan människa, mer harmonisk och tryggare i mig själv. Nu vet jag att jag är viktigast i mitt liv och att jag kommer först. Jag har lärt mig hantera svårigheter utan att vara destruktiv. Det trodde jag aldrig skulle gå, att skada sig är ju den enda utvägen? nae så är det ju inte. Firar 13 månader utan rakbladen nu! Stolt över mig själv! Nu finns det inte i mitt liv att jag skulle göra mig själv illa igen, kommer aldrig mera hända. Har börjat tycka att jag är bra som jag är och att jag duger. Jag är bra och jag duger som jag är.. Är riktigt stolt över hur långt jag kommit, att jag överlevt all skit. Trodde aldrig att livet kunde vara vackert, trodde det skulle göra ont hela tiden av att leva. Är glad att jag gav livet en chans och att jag orkade kämpa. Har många runtomkring mig att tacka för den jag är idag men den största delen står jag själv för. Jag valde att kämpa och jag valde att ge livet en chans. Det hade aldrig gått om jag inte hade velat själv, oavsett hur mycket hjälp jag fått. Man måste vilja kämpa själv man måste välja livet själv det kan ingen göra åt dig.♥
 
Vad som ska hända i framtiden och vad jag ska göra härnäst har jag inte funderat på än. Men det kommer, jag tänker inte stressa utan det får ta sin tid. Det kommer lösa sig och det kommer bli bra oavsett vad som händer. Måste jag tro på. 
 
Umgås med familj och vänner och känner mig rik som har så många fina människor i mitt liv. Människor som älskar mig som jag är, precis som jag är. 
 
Jag är värd att må bra. Jag är viktig och livet är värt att kämpa för. 
 
 
 
Denna kille gör att livet är värt att kämpa för!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0