Att bryta kontakten.

 
De senaste dagarna har varit kaos. Har haft svårt att sova (mer än vanligt) svårt att äta svårt att hitta motivation och bara känt hur jag faller mer och mer och närmare botten. 
 
Det har hänt saker som jag mått riktigt dåligt över, en situation jag undvikit så länge då jag bor själv och kan bestämma när jag vill stänga dörren! Men jag dras automatiskt in i denna infekterade skit som funnits med mig i alla år. Det blir bra för en stund men sen kommer det upp igen och då jag varje gång tror och hoppas att det är sista gången så vet jag innerst inne att det aldrig kommer få ett slut. Det är bara det att det blir jobbigare för varje gång det dras upp men jag kan inte blunda för det och det kommer jag aldrig göra. Jag kommer göra mitt bästa för att det inte ska bli så stort när det blossar upp för mer kan jag inte göra. Jag har nog med mig själv och känner att jag inte orkar ta i det här just nu, och jag är så fruktansvärt trött på det så om ni bara visste! 
 
Jag kommer fortsätta säga hur jag känner och tänker, jag är inte en sån som håller inne saker och jag måste få ut mina känslor det är så jag funkar. Jag gör så gott jag kan för att det ska bli så bra det bara går men ibland räcker det inte till och vad ska man göra då? 
 
En person som "ska" räknas som min familj har gjort mig så illa och har sagt saker som sårat mig djupt. En person ska inte säga såna saker, inte ljuga mig rakt upp i ansiktet. Jag har velat säga vad jag tycker och tänker i flera år men har inte kunnat pga av personliga skäl. Jag skrev nyss att jag alltid säger vad jag tycker och tänker men med den här personen har det inte gått och jag vill inte gå in på varför för man måste känna denna person för att förstå. Det är så komplicerat och svårt att förklara så jag gör inte det. 
 
Men så kom den här dagen då bägaren rann över och det var inte lite. Det jag velat säga i hela mitt liv bara kom ut och det kändes så j*vla skönt. Självklart blev jag ledsen då jag blev otroligt sårad. Men jag är så glad att jag fick ur mig allt. Och på ett bra sätt inte massa svordomar och skit. Jag har haft mycket ångest och trott jag gjort fel och trott det varit mitt fel. Men det är inte det det är inte jag som gjort fel! Den här personen är inte värd att lägga energi på och jag slutar med det just nu!!! Jag har brutit kontakten med personen och sagt att jag aldrig mera vill se den och det står jag för. Inga ursäkter i världen skulle få mig att ändra mig. Du är ute ur mitt liv och jag känner bara lättnad! 
 
Kommer använda ilskan jag känner för den här personen till att kämpa vidare för du är inte värd att få mig att må dåligt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Jättebra OCH starkt att du satte ner foten och verkligen sa vad du tyckte.Det är ju alltid så mycket jobbigare och tar mycket hårdare,att bli sårad av nån man står nära.Men,alla har rätt att må bra,och ibland måste man klippa av banden för att inte trampa på sej själv.Du gjorde rätt,och framförallt ska du vara stolt över att du behöll behärskningen i den jobbiga situationen,den är ju VÄLDIGT lätt att tappa när det är både ilska,ledsamhet,besvikelse och frustration inblandad!
Kram hjärtat ♥

2013-10-16 @ 15:34:56
Postat av: Silvia

Allt bra??
Kolla in på min blogg med. Ha en fortsatt underbar onsdag ;)

2013-10-16 @ 19:49:51
URL: http://www.nattstad.se/SilviaS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0