Frågor och svar

 

vem står du närmast? Vem hjälper dig mest?

De som står mig närmast är såklart min mamma och min bästa vän Elin.
Men det betyder inte att mina andra kompisar inte är nära men mamma och Elin är de som vet allt och som känner mig bäst.


Vad kan utlösa din panikångest? 

Mina ångestattacker kan komma
av olika andledningar och ibland finns det ingen anledning alls.
Dessa attacker kan komma av tex, för mycket folk och prat runt omkring tex, att gå ut och fetsa det klarar
jag inte av. Ibland på bussen om det är mycket folk och trångt. Ibland när jag tänker på jobbiga saker. Men
ibland kommer det helt utan förvarning. Jag vet ungefär när de kan inträffa så jag undviker sånna situationer.
Och hur gör du för att få den att försvinna??
Jag försöker att andas djupa andetag och fokusera på andningen, inte försöka tänka så mycket, sätta mig ner och dricka vatten det brukar hjälpa. '

Hur ofta går du på DBT?

DBT är varje tisdag mellan 13.00-15.30!


Skär du dig fortfarande :)
Kan du visa bilder på armen ?

Förstår inte varför du gör en glad gubbe efter denna fråga?? Men nej jag skär mig inte nu. Och nej jag skulle
aldrig få för mig att visa bilder på mina sår, det är ingenting någon ska se och det är inget jag är stolt över
och när jag skar mig så tog jag inte kort på det förstår inte visten med det?

tre saker du skulle ta med till en öde ö?
Svårt! Hm, min vän Elin :) tandborste ;) och en bok :P hahaha så svårt att välja bara 3 saker.

Hur upplever du dej själv i förhållande till din omgivning?Nära familj,vänner etc?
Jag menar som så,att det andra uppfattar kanske inte du gör när du mår som du gör.
Vet du,känner du i stunden,efteråt,att du var si eller så,att det är nåt du kanske skulle vilja ändra på/säja?

Jag skulle ofta vilja ändra på saker jag gjort eller sagt till människor som står mig nära. Oftast är det inte
förens typ dagen efter jag inser hur jag verkligen betett mig och får väldigt mycket ångest. När jag är med mina vänner så känner jag mig som vem somhelst, men när det kommer situationer som tex, att dom frågar om jag ska med ut och festa och jag inte kan, pga alkohol och andra saker som händer när jag dricker då kan jag känna att jag är sjuk och har vissa begränsningar. Sen beror det helt på vilken dag/period jag är i, vissa dagar märker jag knappt att jag är sjuk medans andra dagar är de det enda jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0