Jävla vikthets hela tiden!!!

 
Jag är så förbannat trött på denna jävla vikthets! Hela tiden överallt. Man ska se ut så man ska ha platt mage man ska ha mellanrum mellan låren helst ska man se höft/nyckelben mm... Vem har bestämt att det är vackert? varför skulle man vara mera värd bara för man ser ut som "man ska". Det är inte konstigt att ungdomar får ätstörningar när det överallt på nätet och tvn och tidningar finns olika bantningskurer. "gå ner 5 kilo på en vecka" "få platt mage på 5 dagar" mm. Varför inte bara vara dom vi är och älska varandra för den man är. Utseende är inte allt och att vara vacker sitter inte i vikten.
 
Jag vet hur jävligt det är jag har själv varit där. Svältit mig själv i flera månader tappat 20 kilo på några månader gått upp 30 kilo på några månader. Och det är svårt att inte påverkas för det gör vi alla mer eller mindre. Det finns med oss dagligen överallt. När jag gick ner 15 kilo på 2 månader så fick jag hör att jag var så smal och äter du verkligen hur mår du du måste gå upp i vikt.. Men nu när jag väger 30 kilo mer då får jag motsatta reaktioner. Ska du verkligen äta den där kakan eller tänkt dig för, tränar du ordentligt. 
 
LÄGG AV !!!! Jag vet att jag har gått upp mycket i vikt och jag gör så gott jag kan för att gå ner lite men jag vägrar sluta äta igen det är inte ett alternativ för mig längre även om det lockar ibland. Det är inte värt det det funkar inte i längden och jag behöver inte skriva varför för det vet ni! 
 
Jag ställer mig varje kväll och kollar mig i spegeln och ser hur olik jag är mot för 1 år sen och hur olik jag är nu mot min normalvikt. Men jag försöker att ignorera det och säga att jag är fin jag duger som jag är fast jag är lite "tjock" och att jag har lite att ta i. Jag är lika mycket värd nu som jag var när jag vägde 30 kg mindre. Vissa dagar är ett rent helvete men det är okej det får vara så. Jag kämpar för att gå ner lite men jag tänker inte gå ner så jag blir underviktig igen utan jag ska stanna på min normalvikt. Titta på er själva och lär er älska det ni ser för det är den du kommer vara tills du dör.
 
Jag är "stor" jag är tjockare än jag brukar men jag mår bra. Jag låter det stanna där. Acceptera att just nu ser jag ut såhär. Jag kommer iallafall försöka börja älska mig själv oavsett hur jag ser ut för det här är jag! Och mina vänner älskar mig oavsett vad jag väger. Dom älskar mig för den jag är inte för hur jag ser ut! Om dom kan acceptera mig som jag är så kan jag det också..
 
Vikten är bara en siffra, kom ihåg det. 
 
Är det här "så man ska se ut?"
 
 
 
Vill bara tillägga att självklart tänker jag på vad jag äter och stoppar i mig, jag väljer att äta bra mat för att min kropp mår bra av det sen så självklart unnar jag mig saker då och då och det tycker jag man måste få göra. Och vad det gäller träning så tränar jag för jag tycker det är skönt, roligt och avsappnande. Jag går till gymmet för att det är roligt. Jag älskar att träna styrka och som många sagt ska man "inte göra" det om man ska ner i vikt men jag skiter i det för jag tycker det är kul med styrka och det är det viktigaste!!!
 Gymmet ska vara en rolig sak och inget man gör för att man måste.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

SÅ.HIMLA.BRA.SKRIVET ♥
Alldeles rätt har du,OCH tänker rätt oxå.
Och,jag älskar dej för den du är inte för vad vågen visar!

Kram & fortsätt tänka/göra som du gör ♥♥♥
HEJJA DEJ =)

Svar: Love you !!!<3<3<3
Matilda Glimnér

2013-10-29 @ 22:40:03
Postat av: Ida

Såå bra!
Du e fin som du är! <3

Svar: Tack :) Du e med fin ! <3
Matilda Glimnér

2013-10-31 @ 15:10:26
URL: http://humlaaan.blogg.se
Postat av: Anonym

Vikt är något folk borde tänka på mindre tycker jag. O Matilda, du är INTE "lite" tjock, du ÄR fin nu tycker jag.

2013-11-09 @ 18:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0