6 månader utan antidepressiva tabletter. Inga lyckopiller, idag mår jag bra för att jag mår bra. Jag mår dåligt för att jag mår dåligt precis som alla andra människor. Det är inget fel med att ta antidepp. då jag själv provat ett 30 tal och ätit i flera år. Men jag bestämde mig i höstas att nu är det bra, jag slutade med tabletterna helt själv utan att trappa ner. Dumt? ja! ångrar mig? nej! Risken att få ett återfall och att falla ner igen är stor men jag ville sluta och det var mitt beslut. Det är så skönt att vara klar i huvudet och känna känslor på ett helt annat sätt. När jag åt tabletterna så mådde jag inte bra naturligt utan det var tabletterna som fick mig "lycklig". 
 
Vad folk tycker och tänker är något jag inte bryr mig om för det är mitt liv och mina beslut. Och bara för att jag säger att jag mår dåligt och har en piss dag/vecka så betyder det inte att jag ska skada mig eller att jag inte vill leva. Det betyder att det ÄR en dålig dag och det är OKEJ! När man mått dåligt länge så tror omgivningen direkt man säger att det inte är bra att man är deprimerad igen. Jag mår bra men jag är en person som har dåliga dagar lika mycket som alla andra. 
 
Är iaf väldigt stolt över att ha gått från att ha ätit över 30 tabletter/dag till att nu bara ha hjälp med att sova. Det kan bli ännu bättre men just nu behöver jag hjälp med att sova och det får vara så. I framtiden så komer jag vara helt tablettfri hoppas jag. Men det får ta den tid det tar! 
 
Vill bara säga till alla mina nära och kära att jag mår bra! Idag känner jag mig lycklig för att jag är det på riktig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Åh...om du bara visste hur varmt och skönt det känns i mammahjärtat när jag läser det du skriver ♥

Du är den modigaste och samtidigt den starkaste jag känner,och friskheten i dina ord går inte att ta miste på ♥

Du är så jävla bra att jag vrålar rakt ut av glädje =)
(som Ronjas vårskrik du vet) ;)
Kramar i mängder från en stolt & lycklig mamma ♥♥♥

Svar: tack mammi! känns bra just nu :) hade inte klarat det utan dig! <3 ÄLSKAR DIG <3♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Matilda Glimnér

2014-03-26 @ 16:07:08
Postat av: Daisy!

Sa himla super glad och stolt over dig min allra basta! Snart aterforenas vi igen! <3

Svar: Åhhh, längtar som bara den och räknar ner, gud vad bus vi ska hitta på ;) PUSS från FLINGAN <3
Matilda Glimnér

2014-03-26 @ 23:22:28
Postat av: Anonym

Du är mitt lyckopiller & du funkar även väldigt bra på distans. Och att läsa sånt här gör mig bara ännu gladare för det bevisar allt jag vetat om dig sen första gången vi pratat om allt skit vi gått igenom, vilket är att du är en sån stark person, en person alla borde ha omkring sig för du sprider sån glädje & tro om ett bättre imorgon. Jag älskar dig vännen min, till månen & tillbaka. Nästa gång packas du ner i väskan & kommer med till USA! ❤️❤️

Svar: Ja, jag hoppas ju på att jag gått ner lite till tills nästa gång så slipper vi övervikt ;) hahaha! Saknar dig och våra pratstunder och jag vill bara ha dig här i min soffa nu!! ÄLSKAR DIG <3<3
Matilda Glimnér

2014-03-27 @ 05:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0