ÅNGEST

 
Det är en jobbig period just nu. Inte som förr. det är jobbigt men jag kan hantera det på ett bättre sätt. Jag tänker ofta på att jag vill skada mig igen och då syftar jag mest på att få skära mig igen,  jag har stått där med rakbladen i handen och velat så jävla mycket och bara få känna smärtan försvinna. Bara för att jag säger att jag mår dåligt betyder det inte att jag vill dö eller skära upp mina handleder men tanken finns där men att ta steget från tanke till handling är stor och jag är starkare än så,, Vill inte falla ner till botten igen, jag har varit där alldeles för måna gånger och alldeles för länge. Men just nu känns livet inte så bra och det jävla ångesten jag har är olidlig ibland men jag klarar det ändå. Ångesten som river i bröstet och som får mig att bara vilja skrika rakt ut att allt är inte bra även om det utåtsätt ser ut så. DET GÖT ONT inuti mig just nu och jag vet att jag är den enda som kan bryta det och ibland är det inte så lätt att bara gära det. Försöker hårdare än folk tycks tro. Jag måste få säga rakt ut att allt är skit utan att ni ska tro att jag vill dö. Jag vill inte dö men jag tänker tankar om döden ofta just nu. Jag vill skada mig men har inte gjort det men om jag nu gör de så är de inget nedslag det är bara detatt jag varit för stark förlänge helt enkelt. Jag biter tag och ger mig fan på att jag aldrig ska fasta i skiten igen men hur gör man? det är så lätt att bara ta fram ett rakblad o så släpper allt för stunden. Men sen då? då kommer ÅNGESTEN!!!!!!
 
Jag vill vara stark inför alla som älskar mig och som tror på mig, men jag måste oxå få ha mina upp och ner gångar de måste jag ha rätt att få ha! De kommer vara så för mig hela livet ut jag kommer få leva med ångesten HELA LIVET UT......
 
Jag lever just nu med ångest. och om 1 år kommer jag göra de och om 10år kommer jag göra de de är bara att acceptera de!!!!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami

Det är inte farligt att falla,inte om man kan erkänna att man är svag och inte har nåt som stöttar upp en för tillfället.Huvudsaken att man reser sej igen,borstar av sej och tar nya tag ♥
Att "må bra" behöver inte nödvändigtvis betyda att man känner sej helt okej eller är superstark.Att först och främst erkänna för sej själv och att oxå acceptera det är det bästa.Vad andra kan,vill,vågar och helt ut förstår är inte jämt det viktigaste.Vi har alla olika synsätt,förståelse och insyn.Du måste och ska inte leva upp till nåt "andra" tycker och vill,vi som vet och förstår,vi fattar utan att du behöver beskriva i detalj.
Vare sej det handlar om återfall i skadebeteende eller på andra plan,så "återfaller" nog dom flesta både en och flera ggr utan att det för den skull betyder katastrof.Man lär sej helt enkelt HUR man ska bemöta det och bäst försöka förhindra.
Ett steg i taget,släpp kraven på dej själv och "flyt med".
Vi är alla både starka & svaga...det är mänskligt ♥
Kram ♥

2015-08-19 @ 23:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0